CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »
Photobucket
salam

Kisah Nyata Azab kubur

Tengok dulu sampai habis.. Baru tau... Ini kisah benar...

Friday, May 16, 2008

Fadhilat Membaca Surah Al-Fatihah

Setiap hari kita akan membaca surah al Fatihah di dlm solat, semasa mengaji al Quran, semasa berdoa dan sebagainya. Sesungguhnya banyak fadhilatnya didlm surah Al Fatihah ini, dintaranya ialah:


1. Membaca al-Fatihah pada waktu malam serbnyk 41 kali maka Allah akan membuka segala pintu rezeki & dimudahkan segala urusan tanpa kepayahan atau kesulitan.

2. Sesiapa yg mengamalkan membaca surah fatihah sbnyk 20 kali setiap kali selesai sembahyang fardhu, Allah akan meluaskan rezekinya, memperbaiki akhlaqnya, mempermudahkan urusannya dan menghilangkan kesusahannya.

3. Allah juga menganugerahi apa yg diingininya oleh hambaNya serta dia mendpt pelbagai berkat & kemuliaan, berwibawa dan mempunyai penghidupan yg baik & terlindung dr kemudharatan dan kemusnahan.

4. Membaca Fatihah yg disertakan dgn Bimillah diantara sunat sembahyang subuh dgn istiqamah maka doanya utk memohon kenaikkan pangkat akan terkabul.

5. Kalau dia berhutang maka dia mampu membayarnya dan kalau dia mempunyai anak apabila anaknya dewasa, anaknya akan menjadi anak yang soleh.

6. Barang yg keluar dari harta perbendaharaan Arasy ialah 4 perkara: Fatihah, Ayat Kursi, dua ayat yg penghabisan surah Al-Baqarah dan surah Al-Kausar.

7. Siapa yg membaca Al Fatihah nescaya adalah tiap2 satu ayat daripada Al Fatihah itu mendinding baginya drpd neraka Jahanam.

8. Membaca Basmallah 21 kali ketika hendak tidur terpelihara pada malam itu drpd syaitan dan drpd kejahatan manusia dan jin dan drpd kecurian & kebakaran serta selamat drpd mati terkejut & terjauh drpd bala & penyakit.

9. Fatihah sunat dibaca pada tiap2 kali hadir ke masjid & sblm keluar daripadanya.

10. Sesiapa yg membaca Fatihah tujuh kali, surah al Falaq tujuh kali dan surah an Nas 7 kali
slps sembahyang Jumaat iaitu sblm mengubah kedudukannya nescaya diampun akan dosanya.

So kita perbanyakkanlah usaha kita lagi dalam membaca Al Fatihah drpd asyik berbual kosong kerana banyak lg faedahnya drpd asyik berbual kosong.

P/S: Ini shj yg dapat ana sampaikan, jika ada penambahn bolehlah beri tahu....

0 comments: